Kaip stiprinti širdies raumenį be vaistų? | svignotas.lt

Verta paskaityti

Teigiama, kad ėjimas, bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, slidinėjimas, aerobika ženkliai pagerina širdies kraujagyslių ir kvėpavimo sistemos veiklą, gerokai padidina neuronų skaičių smegenyse. Reklama Šiandien daugybė žmonių dirba streso kupiną darbą ir rizikuoja "perdegti".

aerobiniai pratimai ir širdies sveikata antrojo laipsnio hipertenzija kas tai yra

Mokslininkai vis dažniau paliečia aktualią šių laikų problemą - lėtinio nuovargio sindromą, kurio pagrindiniu simptomu laikomas išsekimas, atsiradęs dėl įtampos. Šis sindromas pasireiškia vadinamiesiems "darboholikams".

Šeimai ir vaikams

Yra pastebėta, kad ilgesnį laiką poilsiaujančios arba nieko neveikiančios smegenys, kaip ir raumenys, silpsta, nyksta. Vadinasi, smegenims, kaip ir kūnui, reikalingos treniruotės.

aerobiniai pratimai ir širdies sveikata kiek laiko vartoti magnį nuo hipertenzijos

Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius, habil. Povilas Tamošauskas dalinasi savo įžvalgomis ir patarimais, kaip išvengti lėtinio nuovargio, gręsiančio perdegimo ir fiziniais pratimais aktyvinti protinę veiklą.

Anksčiau buvo manoma, kad kartą sutrikus smegenų ląstelės veiklai, ji nebeatsistato. Dabar ši hipotezė paneigta - veiklą atgaivinti galima reguliariais pratimais", - teigia prof.

aerobiniai pratimai ir širdies sveikata apyniai nuo hipertenzijos

Remdamasis prof. Alberto Skurvydo pastebėjimais, jis pabrėžia, kad viena geriausių priemonių, mažinančių lėtinio nuovargio sindromo pasireiškimo galimybę, yra nedidelio intensyvumo tinkamas fizinis krūvis.

Nuorodos kopijavimas

Tamošausko nuomone, labai padeda aerobiniai ir jėgą lavinantys fiziniai pratimai, kuriuos reikia derinti su tinkama mityba: maiste turi būti pakankamai folio aerobiniai pratimai ir širdies sveikata, B12 ir C vitaminų, Q, magnio, cinko. Profesoriaus nuomone, protą, kaip ir kūną, reikia lavinti ne tik tada, kai esi vyresnio amžiaus, tai reikia pradėti daryti dar vaikystėje ir tęsti visą gyvenimą.

Šiai veiklai yra sukurta net speciali pratimų sistema - neurobika. Reguliariai atliekant šios sistemos pratimus yra stimuliuojamos ir aktyvinamos įvairios smegenų sritys.

Taip pat žiūrėkite

Reklama "Fiziniai pratimai taip pat gali stimuliuoti neuronų augimą, apsaugoti nervų sistemą nuo per didelių stresų ir išankstinio senėjimo. Tokiu būdu tam tikri fiziniai pratimai gali padėti treniruoti ne tik raumenis, bet ir mūsų protą", - sako P. Pagrindinis nervinio audinio mitybos produktas - deguonis. Smegenys, kurių svoris sudaro proc. Kad gerai veiktų kraujotaka ir pagerėtų deguonies pernešimas, didelę reikšmę turi gera širdies kraujagyslių ir kvėpavimo sistemų būklė.

Įvairūs Per pastaruosius dešimtmečius bėgimas tapo labai populiarus sveikatai stiprinti. Vis daugiau žmonių reguliariai bėgioja. Per pastaruosius dešimtmečius bėgimas tapo labai populiarus sveikatai stiprinti. Vis daugiau vaikų, paauglių, jaunuolių, merginų ir ypač pagyvenusių žmonių reguliariai bėgioja.

Šie pratimai ženkliai pagerina širdies kraujagyslių ir kvėpavimo sistemų veiklą, gerokai padidina neuronų skaičių smegenyse", - sako VGTU profesorius. Eksperimentais įrodyta, kad nedideli ir vidutiniai fiziniai krūviai stimuliuoja protinę veiklą, tačiau, didinant krūvio apimtį ir intensyvumą ne pagal žmogaus pasirengimo lygį, jie gali būti ir žalingi.

aerobiniai pratimai ir širdies sveikata gyvenimo su hipertenzija apribojimai

Smegenų veiklą suaktyvinti galima paprastais pratimais: jei esate dešiniarankis, valykite dantis, šukuokite plaukus, užsiseginėkite sagas ar valgykite kaire ranka, jei esate kairiarankis - darykite priešingai; hipertenzija 40 metų vyrui šį metodą ir sportuodami: žaisdami krepšinį, tinklinį, tenisą ar badmintoną pagrindinius judesius atlikite ne dominuojančia ranka.

Kaitaliojant rankų pirštus balansuokite su gimnastikos lazda, žongliruokite teniso kamuoliukais, mėtykite į krepšį kamuolį užrištomis akimis, mėtykite skirtingo svorio kamuoliukus į taikinį, paprastą pasivaikščiojimą keiskite į šiaurietišką ėjimą su lazdomis, eikite į darbą pėsčiomis, bėgiokite, važinėkite dviračiu, nuolat keiskite maršrutus, reguliariai atlikite kvėpavimo pratimus.

Svarbi informacija