Nutarėte pradėti sportuoti – darykite tai nerizikuodami savo sveikata

Spausdinti Asociatyvi nuotr.

  • Galvos skausmas pykinimas hipertenzija
  • Kaip atitolinti diagnozę, kuri nusineša kas antrą lietuvį   64 — Gydytojai akcentuoja, kad žmogus turi judėti, būti fiziškai aktyvus.

Nuo ųjų kasmet rugsėjo ąją Pasaulinės širdies federacijos sprendimu minima Pasaulinė širdies diena. Tądien daugelio šalių gyventojai kviečiami labiau rūpintis savo sveikata, primenant, kad mirštamumo statistikoje širdies ir kraujagyslių ligos nulemia daugiau širdies sveikatos gairės pusę visų mirčių. Pernai, Higienos instituto duomenimis, mūsų šalyje dėl kraujotakos sistemos ligų mirė 54,6 proc.

Pasaulinę širdies dieną – svarbus priminimas labiau rūpintis sveikata

Užpernai, metais, Lietuvoje registruotos 39 mirtys — nuo kraujotakos sistemos ligų mirė 21 pacientai. Veiksnių, didinančių sergamumo rodiklius, yra daug: tai — ir  triukšmas, ilgai trunkanti kaitra, ir kietosiomis dalelėmis užterštas oras, kuris jau šiuo metu pasaulyje nulemia kas penktą mirtį dėl širdies ir kraujagyslių ligų ŠKL.

Bet svarbiausias šių ligų rizikos veiksnys — padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje. Deja, anot, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Kulautuvos reabilitacijos ligoninės vadovo, prof. Raimondo Kubiliaus, susiklostė keista situacija: kad ir kiek gydytojai kalbėtų apie cholesterolio žalą, tiek pacientai savaip tai interpretuoja.

Draugijos veiklos uždaviniai 2020-2024

Tačiau tyrimai rodo, kad Lietuvoje cholesterolio valdymas sergantiesiems ŠKL — pats blogiausiais lyginant su esamu kitose ES hipertenzija krūtinės anginos fone. Jo metu pulsas padidėja iki proc.

Naudingas ėjimas ristele, lengvas iki suprakaitavimo ėjimas, važiavimas dviračiu.

širdies sveikatos gairės

Anksčiau vyravusią nuostatą, kad geriau bet koks fizinis aktyvumas nei jokio, keičiama į širdžiai paveikesnį kasdienį vidutinio—didesnio intensyvumo fizinį aktyvumą. Nemėgstantiems sportuoti  priverstinis judėjimas namų ūkyje taip pat naudingas širdžiai.

Labai svarbi ir mityba bei maitinimosi įpročiai.

  1. Nutarėte pradėti sportuoti – darykite tai nerizikuodami savo sveikata - DELFI Sveikata
  2. Europos kardiologų draugijos ŠKL prevencijos gairės: mitybos svarba širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai Širdies ir kraujagyslių ligos ŠKL yra pati dažniausia mirties priežastis visame pasaulyje.
  3. Hipertenzija dėl inkstų ligos
  4. Norėdami išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, 2,5—5 val.

Prisiminkim iaisiais prof. Vlado Lašo susistemintas pagrindines tiesas: dienos racioną reikia suvartoti per 3—4 kartus, griežtai laikytis valgymo laiko, vakarieniauti ne vėliau kaip 2 valandos prieš gulant. Svarbu pakankamai valgyti vaisių, daržovių,  — taip organizmas pasipildo skysčiais bei būtinaisiais mikroelementais, mineralais.

Kieno širdims gresia pavojus sportuojant?

Širdies širdies sveikatos gairės lemiančių rizikos veiksnių suskaičiuojama net 25, tad daliai žmonių sveikatos sutrikimų išvengti nepavyks. Tai neįmanoma pasiekti be vaistų, mažinančių cholesterolio koncentraciją. Tačiau klinikinėje praktikoje stebimi ir tokie atvejai, kai žmogus neturi jokių rizikos veiksnių, išskyrus, kad jo organizme daugiau sintetinama blogojo cholesterolio, ir tai jau nulemta genetiškai.

širdies sveikatos gairės

Tokiu atveju, patariama riboti riebaus maisto patekimą į organizmą, o jeigu ir tas nepadeda, — skiriama medikamentų. Profesoriaus teigimu, reikėtų riboti sūraus, riebaus maisto vartojimą bei maisto gardinimą valgomąja druska.

Daugiau valgyti lietuviškų vaisių ir daržovių, turinčių visų žmogui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų.

  • Hipertenzijos vanduo ir druska
  • Žaliaduonytė, dr.

Patartina bent kelias dienas per savaitę pusryčiams rinktis grūdinių kultūrų patiekalus, mažo riebumo pieno produktus, o parduotuvėse susilaikyti nuo pusfabrikačių, greitosios kulinarijos ir konditerijos gaminių, pagamintų padažų, pagardų, kuriuose, pasak medikų, yra žmogaus organizmui nereikalingų druskų bei transriebalų.

Todėl tiek gydytojai, tiek patys žmonės turi pasistengti, kad kuo anksčiau būtų pastebėti sveikatos sutrikimai. Naudinga visiems gyventojams, sulaukusiems 25 metų, žinoti savo pagrindinius širdies ir kraujagyslių sveikatos rodiklius  — arterinį kraujospūdį, cholesterolio koncentraciją, pageidautina, — ir išsamią lipidogramą, atspindinčią blogojo ir gerojo cholesterolio santykį, bei laikytis sveikos gyvensenos principų.

širdies sveikatos gairės

Sulaukusiems 40 metų vyrams ir — ies moterims būtina kreiptis į šeimos gydytoją, kad būtų įvertinti ŠKL rizikos veiksniai ir galimas pavojus susirgti. Ypač svarbu suprasti, kad rūkymas, įskaitant elektronines cigaretes, mažas fizinis aktyvumas, ilgas 6 —8 val.

Svarbi informacija