Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas | Kelmės visuomenės sveikatos biuras

Informacija ir straipsniai Sveikata ir fizinis aktyvumas Sveikata — žmogaus fizinė, emocinė ir socialinė gerovė. Fizinis aktyvumas — viena iš pagrindinių geros žmogaus sveikatos sąlygų.

Kad raumenys galėtų susitraukti ir atlikti tam tikrą darbą, reikalinga energija ir deguonis. Fizinis aktyvumas yra vienas svarbiausių organizmo energijos sunaudojimo veiksnių ir todėl yra svarbus organizmo energijos balansui palaikyti. Tikslinga paminėti, kad fiziškai aktyvūs žmonės paprastai būna geresnės nuotaikos, pozityvesnės nuomonės apie gyvenimą, darbą, politiką, sportuojantys mokiniai geriau mokosi, pasižymi aukštesne saviverte, rečiau turi žalingų įpročių. Reguliari fizinė veikla gali skatinti kaulų ir raumenų augimą, lavinti judesių koordinaciją ir pusiausvyrą, stiprinti širdies ir kraujagyslių sistemą, teigiamai veikti kvėpavimo sistemą, virškinimo sistemos darbą, pagerinti medžiagų apykaitą raumenų ląstelėse, judėjimo — atramos aparato struktūrą ir funkcijas, pagerinti sąnarių sandarą ir funkciją, stiprinti širdies raumenį, teigiamai veikti kraujospūdį ir t.

Kiekvienas žmogus gimdamas atsineša genetiškai užkoduotą biologinį judėjimo poreikį. Judėjimas būtinas normaliam žmogaus gyvenimui.

Verta paskaityti

Sėdimas darbas, buities technikos automatizavimas, kompiuterizacija, ryšių priemonės tobulinimas sumažino poreikį judėti, todėl vis labiau ėmė plisti pasyvus gyvenimo būdas ir atsirado nepakankamo fizinio aktyvumo problema.

Apie šias problemas pasakoja klinikos Diaterapija kineziterapeutė Agnė Baranauskienė. Paradoksalu, kad žmonės supranta, jog judėti sveika, tačiau aktyviai judančių mažėja. Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės 2 kartus dažniau serga širdies ir kraujagyslių ligomis, žymiai didesnis jų mirštamumas. Kuo mažesnis fizinis aktyvumas, tuo didesnė rizika susirgti. Mažai judančiam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, nutunkama, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės.

Kiekvienas iš šių faktorių skatina aterosklerozės, o kartu ir širdies bei kraujagyslių sistemos ligos vystymąsi.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai sergant hipertenzija, kraujas tirštas

Pasaulinė sveikatos organizacija teigia, kad  šios sistemos ligos sudaro pusę ligų, nuo kurių mirštama. Tyrimais nustatytas minimalus fizinis aktyvumas, saugantis nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų: bent 30 minučių aerobikos pratimų  mažiausiai 3 kartus per savaitę.

Fizinio aktyvumo dozavimas. Kas palanku sveikatai?

Saikingi  pratimai net po persirgto širdies infarkto mažina nusiskundimų dėl bendros sveikatos būklės ir gerina ją, mažina pakartotino infarkto bei mirties riziką. Fizinio aktyvumo nauda Fizinis aktyvumas — tai veiksnys, kuris formuoja žmogaus organizmą ir jo funkcijas, ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų sudėtį ir gyvybingumą.

Fizinis aktyvumas: stiprina širdies raumenį, reguliuoja jo susitraukimo ir atsipalaidavimo greitį gerina širdies ir griaučių raumenų kraujotaką didina leukocitų kiekį kraujyje, dėl to stiprėja imuninė sistema mažina cholesterolio kiekį kraujyje mažina aterosklerozės plokštelių kiekį arterijose mažina sočiųjų riebiųjų rūgščių kiekį kraujyje mažina tikimybę susirgti diabetu, nes gerėja angliavandenių apykaita sumažina riebalinio audinio kiekį kūne nutukimą bei gliukozės kiekį kraujyje sumažina stresą, depresiją kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai atsparumą stresui mažina norą rūkyti mažina tikimybę susirgti storosios žarnos vėžiu mažina tikimybę susirgti osteoporoze kaulų tankio sumažėjimu garantuoja optimalų organizmo augimą, optimizuoja senėjimo procesą gerina fizinį bei protinį darbingumą, teikia gyvenimo džiaugsmą, gerina nuotaiką ir išvaizdą, skatina pasitikėjimą savimi.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai kur geriau sergant hipertenzija

Kadangi fizinis aktyvumas stiprina mūsų organizmą, kiekvienam iš mūsų vertėtų susimąstyti, ar  tikrai pakankamai judame? Patarimai pradedantiems mankštintis Pradėkite nuo mažo intensyvumo fizinio krūvio ir laipsniškai didinkite intensyvumą, trukmę ir dažnį. Pirmąją dieną pasivaikščiokite min. Stenkitės daugiau judėti užsiimdami įprasta savo veikla darbovietėje, namuose, gatvėje, sode.

  • Fizinio aktyvumo nauda žmogaus organizmui 1 www.
  • Kraujagyslių gimnastika hipertenzijai gydyti
  • Fizinio aktyvumo poveikis žmogaus organizmui
  • svignotas.lt Fizinio aktyvumo dozavimas. Kas palanku sveikatai?
  • Trombozė sergant hipertenzija
  • Traneksamo ir hipertenzijos
  • Sveikatos draudimas širdies problemos

Sveikiems žmonėms rekomenduotinas vidutinio intensyvumo fizinis krūvis min, kartus per savaitę. Pratimų rūšis turi tikti Jūsų amžiui, įgūdžiams, pajėgumui; jie turi būti saugūs ir netraumuojantys.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai kaip tikrinate savo širdies sveikatą

Jeigu fizinio krūvio metu galite laisvai susikalbėti su kolega, toks fizinis krūvis Jums tinkamas. Jeigu trūksta oro ir sunku susikalbėti — reikia mažinti fizinį krūvį. Pasirinkite mėgstamą fizinę veiklą: greitas ėjimas, bėgimas, šokinėjimas, plaukimas, važiavimas dviračiu, irklavimas, šokiai, slidinėjimas, aerobika vandenyje, joga. Svarbiausia, kad Jums ta veiklą teiktų malonumą.

Mankštinimasis turi tapti įpročiu, be kurio neįsivaizduotume savo gyvenimo.

Fizinis aktyvumas ir jo skatinimas

Taip pat tai puikus būdas įdomiai ir naudingai praleisti laisvalaikį su šeima ir draugais. Prieš kiekvieną mankštinimąsi būtinas nors 5 minučių apšilimas ir 5 minučių laipsniškas atvėsimas mankštos pabaigoje. Geriausia atlikti nesudėtingus tempimo pratimus pagrindinėms raumenų grupėms.

  • Sveika gyvensena stiprina ir tobulina organizmo rezervines galimybes, padeda žmogui išlikti sveikam, žvaliam, energingam ir net gerinti sveikatą.
  • Sergant hipertenzija, galima valgyti bulves
  • Sveikata ir fizinis aktyvumas • Diaterapija
  • Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas | Kelmės visuomenės sveikatos biuras
  • Hipertenzija 2 laipsniai a 2
  • Vakaro hipertenzijos gydymas
  • Be narkotikų pagalba sergant hipertenzija

Labai svarbu, kad fizinis aktyvumas būtų reguliarus. Tik tuomet jis teiks naudą. Geriausia fizinį aktyvumą derinti su mažai riebalų turinčia dieta.

Pasirinkite tai, ką labiausiai mėgstate. Teigiamai veikia bet kokia įprastinė fiziškai aktyvi veikla: darbas sode, laipiojimas laiptais, vidutinio sunkumo ir sunkūs namų ruošos darbai. Galite įsigyti specialių treniruoklių, kamuolių, gumų ir mankštintis namuose. Jeigu turite sveikatos sutrikimų, prieš pradėdami sportuoti pasikonsultuokite su savo šeimos gydytoju ir kineziterapeutu. Po persirgto miokardo infarkto ar kitos širdies ligos turi būti sudaryta speciali fizinio aktyvumo programa.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai psichosomatika hipertenzijai gydyti

Kaip padidinti fizinį aktyvumą kasdieninėje veikloje? Nesinaudokite liftu — lipkite laiptais. Jeigu į darbą važiuojate visuomeniniu transportu, išlipkite nors viena stotele anksčiau ir eikite pėsčiomis.

Savo automobilį statykite ne prie pat įėjimo, o kiek toliau.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai tyrimas su padidėjusiu hipertenzijos slėgiu

Darbe darykite aktyvias pertraukėles: lengvai pasimankštinkite arba bent jau aktyviau pavaikščiokite. Per pietų pertrauką nesėdėkite darbo vietoje, o eikite pasivaikščioti.

Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas

Namų ruošos darbus atlikite energingai ir greitai. Vakarais išjunkite televizorių ir eikite pasivaikščioti. Į artimiausią parduotuvę eikite pėsčiomis, automobilį palikite kieme. Jeigu turite šunį, kuo ilgiau vaikščiokite ir bėgiokite su juo. Kuo dažniau darbuokitės gryname ore pvz.

Atminkite, kad niekada nevėlu pradėti mankštintis.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai viskas apie hipertenziją, jos laipsnį ir riziką

Taigi investuokime į savo sveikatą ir rūpinkimės savimi! Darbo laikas I — V 9.

Svarbi informacija