5 maisto gaminiai, kurie gali sustiprinti širdį | svignotas.lt

Taigi vienas būdų pakeisti liūdnus sergamumo širdies ir kraujagyslių ligomis rodiklius — sureguliuoti mitybą, idant mažėtų cholesterolio kiekis kraujyje. Tam gali pasitarnauti hipolipideminė mityba. Apie tai kalbamės su Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų gydytoja dietologe Juste Parnarauskiene.

Kauno rajono gyventojams – nemokamos „Sveika širdis – laimingas gyvenimas“ veiklos

Kokie maisto produktai ją sudaro? Patys riebalai yra ribojami iki keturių penkių porcijų per dieną — paliekant liesus produktus. Taigi per dieną riebalų kiekis turi sudaryti apie 30—45 gramus. Į racioną rekomenduojama įtraukti daugiau augalinių riebalų: aliejaus, ypač alyvuogių, riebios žuvies.

Susiję straipsniai Kaip riešutai veikia sveikatą: vieni padeda lieknėti, kiti saugo nuo vėžio   34 — Kuo patartumėte papildyti kasdienį maisto racioną laikantis hipolipideminės mitybos plano? Aukščiausios rūšies miltų gaminiai turi būti keičiami į viso grūdo miltų gaminius.

Tai užtikrintų mineralinių medžiagų ir vitaminų kasdienį poreikį. Nuo mėsos reikėtų pašalinti matomų riebalų kiekį, paukštienai nulupti odelę.

Širdies ligos, susijusios su mityba

Reikėtų nepamiršti į racioną įtraukti riebios žuvies silpnai sūdytos silkės, skumbrės, sardinės, vaivorykštinio upėtakio, lašišos. Jos valgyti užtektų bent du kartus per savaitę. Riebioje žuvyje, kaip ir linų sėmenyse ar graikiniuose riešutuose, yra omega 3 riebalų rūgščių, kurios mažina trigliceridų kiekį kraujyje, taip apsaugodamos nuo krešulių susidarymo.

Valgant riebesnį maistą svarbu, kartu gauti ir maistinių skaidulų, ypač tirpių.

Lietuvos gyventojų mityba ir jos priežiūra

Jų gausu daržovėse, neapdorotose grūduose, ankštinėse daržovėse, jos mūsų organizmo nėra suvirškinamos, tad perėjusios visą žarnyną yra pašalinamos, kartu pašalinama ir dalis su maistu gautų riebalų, cholesterolio bei cukraus.

Stengtis dažniau maistą gardinti augaliniais aliejais, ypač tyru alyvuogių aliejumi, sviestą keisti avokadu.

laikina hipertenzija hipertenzija nuo inkstų cistų

Ar tarpsniais, ar tiesiog paversti priėmimas su hipertenzija būdu? Maistas — gyvenimo mitybos pasirinkimas ir širdies sveikata.

stevia nuo hipertenzijos kaip vartoti vaikščiojimas prieš hipertenziją

Dažnai įvairios šventės siejamos su dideliu kiekiu sotaus maisto. Išskirtinės mūsų gyvenimo dienos gali būti pažymimos su vaišėmis, bet reiktų atkreipti dėmesį, kokias jas tiekiame, kiek tai yra mūsų tradicijų dalis, kokia maisto kokybė.

Dietologė: širdį pastiprinti gali padėti hipolipideminė mityba

Švęsti galima ir su mažesniu maisto kiekiu, kartais išbandant naujus sveikatai tinkamesnio maisto receptus. Bet svarbiausia, reikia nepamiršti, kad šventės praeina, tad reikia grįžti prie tokio maitinimosi, kuris nekenktų mūsų sveikatai. Tačiau net ir per didelis kiekis šių produktų yra žalingas. Tad turi būti jaučiamas saikas.

Mitybos formulė - Optimali mityba - Mitybos esmė - Kaip sveikai ir pigiai maitintis

Jei nuo pat pradžių bus suformuoti tinkami maitinimosi įpročiai, užaugus nereikės jų koreguoti. Yra situacijų, kada yra skatinama vartoti daugiau riebalų, dažniausiai esant organizmo išsekimui.

Daržoves reikia rinktis kiekvieną kartą vis kitokias, kad ir tas pačias lapines vis šiek tiek pakeičiant, pakeičiant paprikos, pomidorų, kopūstų spalvas.

kiek laiko gyvena hipertenzija sergantis asmuo žuvų širdies nauda sveikatai

Verta žinoti Pagal faktinio maitinimosi tyrimo rezultatus, Lietuvos gyventojų racione yra per gausu riebalų, ypač sočiųjų, taip pat vartojama daug lengvai įsisavinamų paprastųjų angliavandenių, t. Racione yra mažai žuvies ir skaidulų turtingų produktų: viso grūdo produktų, vaisių bei daržovių.

Tokie maitinimosi ypatumai yra vienas rizikos veiksnių, lemiančių sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Svarbi informacija