Omega-3 riebalų rūgščių poveikis širdies ir kraujagyslių ligoms | svignotas.lt

Gyvybiškai svarbios Omega-3 riebalų rūgštys apie OMEGA-3 naudą Aterosklerozė Lietuvoje, kaip ir kitose Vakarų šalyse, nusineša daugiausiai gyvybių bei sukelia neįgalumą ir darbingumo sumažėjimą.

GRČKA SALATA, GRAIKIŠKOS SALOTOS, GREEK SALAD, 希臘式沙拉 , ГРЕЧЕСКИЙ САЛАТ

Šiuo metu tiek gydytojai, tiek visuomenės sveikatos specialistai deda daug pastangų, kad širdies ir kraujagyslių ligomis žmonės sirgtų kuo mažiau.

Tai įmanoma sumažinus rizikos veiksnius: laikantis visavertės mitybos, palaikant fizinį aktyvumą, atsisakius žalingų įpročių. Nustačius, kad šalyse, kur suvartojama daug žuvies ir jūros gėrybių produktų, rečiau sergama širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, atkreiptas dėmesys į omega-3 riebalų rūgštis bei jų įtaką žmogaus sveikatai, o ypač normaliai širdies ir kraujagyslių sistemos veiklai. Omega-3 riebalų  rūgštys omega 3 riebalų rūgščių ir širdies sveikata tai polinesočiosios riebalų  rūgštys, vadinamos nepakeičiamomis, nes žmogaus organizmas pats jų nepasigamina.

vaistai nuo hipertenzijos pagal klases

Todėl riebalų rūgščių omega-3 būtina gauti su maistu. Pagrindinis omega-3 riebalų rūgščių šaltinis yra riebios žuvys lašiša, silkė, skumbrėjūros gyvūnai ruoniai, banginiaitodėl rekomenduojama žuvies valgyti bent du kartus per savaitę.

vaistai, skirti astmos hipertenzijai gydyti

Tada, kai hipertenzija 4 rizikos grupė yra vartojama per mažai, rekomenduojama vartoti maisto papildų su omega Omega-3 riebalų rūgštys gali padėti sumažinti cholesterolio ir trigliceridų koncentraciją kraujyje, bei sureguliuoti kraujo spaudimą, taip pat apsaugoti nuo trombų susidarymo. Omega-3 riebalų rūgštys gali padėti palaikyti normalų arterinį kraujospūdį, palankiai veikdamos kraujagyslių sienelių lygiuosius raumenis.

Jos slopina trombų formavimąsi, tokiu būdu mažindamos kraujagyslių užsikimšimo tikimybę bei aterosklerozinių plokštelių formavimąsi. Omega—3 riebalų rūgštys yra svarbios staigios mirties profilaktikai, slopina polinkį į aritmijas.

Omega-3 riebalų rūgštys bei jų įtaka širdies ir kraujagyslių sistemai

Be to, polinesočiosios omega—3 riebalų rūgštys stiprina imunitetą, lėtina ląstelių senėjimo procesus. Be teigiamo poveikio širdies ir kraujagyslių sistemai, yra duomenų, patvirtinančių ryšį tarp omega-3 riebalų rūgščių vartojimo nėštumo metu ir mažesnės pogimdyvinės depresijos rizikos.

Moterų, kurios nėštumo metu vartojo per mažai žuvies, vaikų vystymasis buvo šiek tiek lėtesnis. Šiuo metu daug dėmesio yra skiriama galimai sąsajai tarp mažo omega-3 riebalų rūgščių suvartojimo ir hiperaktyvumo, depresijos, galbūt net ir silpnaprotystės.

Omega–3 riebalų rūgštys – pagalba širdžiai vasarą

Klinikiniai tyrimai patvirtino teigiamą omega-3 riebalų rūgščių poveikį žmonėms, turintiems širdies patologiją. Atlikti tyrimai rodo, kad kasdienis šių riebalų rūgščių vartojimas sumažina miokardo infarkto, staigios mirties tikimybę, pacientams, sergantiems koronarine širdies liga.

Šalutinis poveikis vartojant omega-3 riebalų rūgštis pasitaiko labai retai, todėl jų vartojimas yra labai saugus. Tačiau vis dėlto nerekomenduojama vartoti didelio kiekio žuvies kepenų taukų t.

hipertenzija ir gydymo režimas

Šio pavojaus yra išvengiama vartojant omega-3 riebalų rūgščių papildus. Omega-3 riebalų rūgštys jau tūkstančius metų yra žmogaus mitybos dalis.

Kokia Omega-3 riebalų rūgščių nauda sveikatai?

Tai iš tiesų yra labai saugus maisto papildas. Pagal rekomendacijas - su maistu gaunamas 6 g per parą omega-3 riebalų rūgščių kiekis yra pripažįstamas visuotinai saugiu.

Su maisto papildais rekomenduojama gauti iki 2 g per parą omega-3 riebalų rūgščių galvojant, kad su maistu yra gaunama dar 1 g omega-3 riebalų rūgščių per parą.

koks yra hipertenzijos sodo ir tėčio laiko indeksas

Svarbi informacija