Traškieji porai – ne tik puota skrandžiui, bet ir apsauga nuo vėžio bei nauda širdžiai

RPN — rekomenduojama paros norma. Taip pat avokadai turi nedidelius kiekius magnio, mangano, vario, geležies, cinko, fosforo, vitamino A, B1, B2 ir B3. Nors e gramų avokado yra 9 gramai angliavandenių, net 7 iš jų yra naudingos skaidulos. Avokaduose nėra cholesterolio, natrio bei sočiųjų riebalų.

Išvardijo 3 svarbiausius mineralus širdžiai: jų galite gauti ir su maistu

Apibendrinimas: avokadas — žalias, kriaušės formos vaisius, kuriame gausu gerųjų riebalų, skaidulinių medžiagų bei kitų svarbių maistinių medžiagų. Šis mineralas atlieka ypač svarbias funkcijas organizme. Avokaduose yra pakankamai daug kalio.

svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai

Akivaizdu, jog avokade dar gausesnis šio svarbaus mineralo kiekis. Moksliniai tyrimai rodo, jog didesnis kalio kiekis organizme siejamas su sumažėjusiu kraujo spaudimu, mažesne širdies smūgio, insulto bei inkstų veiklos sutrikimo rizika. Apibendrinimas: kalis yra svarbus mineralas, kurio žmonės suvartoja neužtektinai.

Kada bulvių nevartoti

Avokaduose ypač daug kalio, kuris turi daug teigiamų savybių sveikatai. Rekomenduoju paskaityti straipsnį apie riebalus ir sužinosi jų naudą. Avokadas yra bene daugiausiai riebalų turintis vaisius. Visgi, tai ne bet kokie riebalai, o oleino rūgštis, kuri yra ypač naudinga žmogaus organizmui.

svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai

Oleino rūgštis priklauso omega-9 grupei. Ši rūgštis gausiai randama ir alyvuogių aliejuje bei turi naudingų savybių. Oleino rūgštis sumažina organizmo uždegimą bei padeda apsisaugoti nuo vėžio tikimybės ; Be to, avokade esantys riebalai yra atsparūs karščiui, todėl kepimui rekomenduoju vartoti avokado aliejų. Apibendrinimas: avokadai ir avokadų aliejus turi daug mono-nesočiųjų riebalų, konkrečiai oleino rūgšties.

  • Svarbiausia yra nuolatinė hipertenzija
  • NSP paskaitos apie hipertenziją

Ši rūgštis yra ypač naudinga žmogaus organizmui. Kalbant apie skaidulas, jos dažnai išskiriamos į tirpias ir netirpias.

Kaip tai veikia sveikatą?

Tirpios skaidulos ypač naudingos žarnynui, nuo kurio veiklos labai priklauso bendras organizmo funkcionavimas bei energijos svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai. Skaidulinės medžiagos padeda sulieknėti bei pagerinti medžiagų apykaitą.

Avokadai gali: Ženkliai sumažinti bendrą cholesterolio lygį; Sumažinti trigliceridų kiekį kraujyje; Sumažinti blogojo cholesterolio lygį; Padidinti gerojo cholesterolio lygį; Apibendrinimas: įtraukdami avokadus į savo mitybos racioną sumažinsitie širdies ligų riziką bei susijusius faktorius: cholesterolį bei trigliceridus.

Tyrime dalyvavo 17 dalyviai.

LinkedIn Bulvė, tai krakmolinga šakninė daržovė kilusi iš centrinio Amerikos regiono.

Buvo prieita išvada, jog pastarieji buvo kur kas sveikesni už avokadų nevalgančius žmones. Avokadus valgančių žmonių organizmai žymiai efektyviau pasisavino maistines medžiagas.

Be to, jie turėjo per pus mažiau medžiagų apykaitos sutrikimų. Turiu pabrėžti, jog būtent medžiagų apykaitos sutrikimai yra pagrindinis širdies ligų ir diabeto faktorius. Tai dar ne viskas.

Vitaminai ir mikroelementai - itin svarbios medžiagos mūsų organizmui ir imunitetui Vitaminai ir mikroelementai - itin svarbios medžiagos mūsų organizmui ir imunitetui Vitaminai ir mineralai yra būtinos medžiagos normaliam organizmo funkcionavimui ir vystymuisi. Ne mažiau reikalingi organizmui yra ir šie mineralai: kalis, natris, magnis, kalcis, geležis, fosforas ir cinkas. Daugelis pasaulinės mitybos gairių rekomenduoja žmonėms patenkinti šių  vitaminų ir mineralų  kiekį organizme per sveikos mitybos modelį, valgant subalansuotą maistą. Vitaminai ir jų funkcijos: Vitaminas A — tai yra grupė riebaluose tirpstančių, panašios cheminės struktūros medžiagų, iš kurių svarbiausia yra retinolis. Vitaminas A yra svarbus tinkamam imuninės sistemos funkcionavimui, regėjimui ir reprodukcinei funkcijai.

Reguliariai avokadus valgantys žmonės: Svėrė mažiau; Turėjo žemesnį KMI kūno masės indeksą ; Turėjo mažiau pilvo riebalų; Turėjo daugiau gerojo cholesterolio. Akivaizdu, jog nebūtina tikėti šiuo tyrimu visu u procentų ir vos tik pradėjus valgyti avokadus tikėtis greitai pasikeisti.

svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai

Apibendrinimas: avokadus valgantys žmonės susiduria su mažesne medžiagų apykaitos sutrikimų riziką bei efektyviau pasisavina maistines medžiagas. Tiksliau kalbant, maisto pernešimas iš virškinamojo trakto į organizmą, kuriame tas maistas produktyviai panaudojamas. Kai kurios medžiagos yra tirpios riebaluose, todėl be pastarųjų maistinės medžiagos nepasisavintų. Konkretūs pavyzdžiai: vitaminas A, D, E, K bei antioksidantai, pavyzdžiui karotenoidai.

Bulvių nauda sveikatai

Vienas tyrimas priėjo išvados, jog valgant salotas su avokadu ar avokadų aliejumi ženkliai pagerėja antioksidantų pasisavinimas. Taigi, negana to, jog avokadas pats savaime yra labai maistingas, jis svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai pat gali ženkliai pagerinti kitų produktų įsisavinimą Todėl valgydami daržoves, nepamirškite ir avokado.

Apibendrinimas: moksliniai tyrimai įrodė, jog valgant salotas su avokadu ar avokadų aliejumi ženkliai pakyla įsisavinamų antioksidantų kiekis. Avokaduose yra liuteino ir zaechantino, kurie yra ypač svarbūs akių sveikatai. Moksliniai tyrimai rodo, jog šios medžiagos sumažina kataraktos bei makulos degeneracijos išsivystymą.

svarbios maistinės medžiagos širdies sveikatai

Pastarosios ligos ypač dažnos tarp senyvų žmonių. Visgi, nesitikėk suvalgęs keletą avokadų pagerinti akių būklę. Rekomenduoju išvystyti įprotį ir tai daryti nuolatos. Apibendrinimas: avokaduose gausu antioksidantų — liuteino ir zaechantino.

Šios medžiagos labai svarbios akims, jos padeda sumažinti kataraktos bei makulos degeneracijos išsivystymą.

Svarbi informacija