Eiti ar bėgti. Kas sveikiau?

Nuoroda nukopijuota Vaikščioti bėgioti širdies sveikatai ir vaikščiojimo nauda sveikatai panaši, bet norintiems sulieknėti naudingesnis vienas iš dviejų būdų.

Mergina bėga Žmonės pradeda bėgioti dėl įvairių priežasčių: saugodami figūrą, norėdami sulieknėti ar būti energingesni.

Bėgimas: kodėl verta ir kaip pradėti bėgioti?

Bėgiojimas sveika širdžiai, gerina nuotaiką, be to, naujausių tyrimų duomenimis, tai patikimas būdas sulieknėti ir palaikyti pastovų svorį, rašoma shape. Taigi bėgioti ar vaikščioti? Vaikščiojimo ir bėgiojimo nauda sveikatai panaši, bet nauji tyrimai rodo — bėgiojimas veiksmingesnis, jei norite sulieknėti.

Bėgiodami lauke ar ant bėgtakio žmonės sunaudoja dvigubai daugiau energijos nei vaikščiodami. Neseniai atliktas tyrimas atskleidė įdomų faktą — net kai bėgiodami ir vaikščiodami žmonės sudegindavo po vienodą kiekį kalorijų tada vaikščiojantieji nueidavo tolimesnius atstumusbėgiojantieji labiau sulieknėdavo, be to, jiems lengviau palaikyti kūno masės indeksą ir vienodą liemens apimtį.

Susiję straipsniai Kelios gudrybės, padėsiančios sumažinti kalorijų kiekį   3 Šį skirtumą galėtų paaiškinti kitas naujas tyrimas — jo metu paaiškėjo, kad bėgiojimas geriau nei vaikščiojimas reguliuoja apetito hormonus. Po bėgiojimo ir po vaikščiojimo tyrimo dalyvius pakvietė užkąsti. Vaikščiojusieji suvartojo apie 50 kalorijų daugiau nei sudegino, o bėgiojusieji suvartojo apie kalorijų mažiau nei sudegino.

Tiesa apie bėgiojimą iš gydytojo lūpų

Bėgiojusiųjų organizme taip pat buvo didesnis hormono — peptido YY lygis, tikėtina, kad ir tai mažina apetitą. Vaikščiojimas mažiau veiksmingas, norint sulieknėti, bet kitais aspektais išskirtinai naudingas sveikatai.

  • Tiesa apie bėgiojimą iš gydytojo lūpų - DELFI Sveikata
  • Eiti ar bėgti. Kas sveikiau?
  • Jis kalbėjo apie mitus, susijusius su bėgiojimu, taip pat šios fizinės veiklos naudą ir situacijas, kai bėgioti nederėtų.
  • Svarbiausi sveikatinančio ėjimo principai | 60 plius
  • Endokrininės hipertenzijos diagnozė
  • Hipertenzija sukėlė vėžį

Tyrėjai palygino dviejų tyrimų — JAV Nacionalinio bėgikų sveikatos tyrimo ir JAV Nacionalinio vaikščiotojų sveikatos tyrimo — duomenis ir pamatė, kad tokį patį kiekį kalorijų nepaisant to, ar vaikščiojo, ar bėgiojo sudeginusiems žmonėms nauda sveikatai vaikščioti bėgioti širdies sveikatai praktiškai vienoda. Tai — mažesnė aukšto kraujospūdžio, didelio cholesterolio lygio, diabeto rizika, sveikesnė širdies ir kraujagyslių sistema.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai maistas hipertenzija sergantiems žmonėms

Net ir įgudusiems bėgikams nepatartina viso kelio bėgti maksimaliu greičiu. Bėgiojant organizmas patiria stresą, didėja traumų rizika — gali skilti blauzdikaulis, galimas pakinklinės sausgyslės patempimas arba kelio girnelės traumos.

  • Naujo tyrimo metu paaiškėjo, kas naudingiau – vaikščioti ar bėgioti? - DELFI Gyvenimas
  • bėgimas, treniruotė, spartus ėjimas, sportinė avalynė, kojų raumenys, sąnariai - svignotas.lt
  • Eiti ar bėgti.
  • Kas geriau – sparčiai vaikščioti ar bėgioti?
  • Hipertenzijos terapija sergant glaukoma
  • Kokie javai nuo hipertenzijos

Galiausiai kai kuriems žmonėms paprasčiausiai mielesnis lėtas bėgimas. Jei negalite bėgioti, išmėginkite vaikščiojimą su svarmenimis.

Bėgimas - sveikata

Vieno tyrimo duomenimis, ėjimas ant bėgtakio 6,5 km per valandą greičiu su svarmenimis ant kulkšnių ir ant riešų prilygsta bėgimui ristele 8 k per valandą greičiu be svarmenų. Kad ir kokiu tempu bėgtumėte, stenkitės išlaikyti teisingą laikyseną, juk net 60 proc. Taip pat įsiklausykite į savo organizmo poreikius, tinkamai apšilkite, po bėgimo skirkite laiko atsipalaiduoti, nurimti.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai kaip dedama 1 laipsnio hipertenzija

Jeigu atsibodo ir vaikščiojimas, ir bėgimas, eikite į jogos, pilateso užsiėmimus, važinėkite dviračiu, nevenkite išbandyti naujų veiklų. Apibendrinant galima teigti, kad reguliarios kardiotreniruotės bet kokio tempo gerina nuotaiką, suteikia energijos, yra naudingos kūnui.

vaikščioti bėgioti širdies sveikatai kaip gydyti hipertenziją pagal ajurvedą

Bėgimas sudegina 2,5 karto daugiau kalorijų nei vaikščiojimas. Bėgimas slopina apetitą, o vaikščiojimas tokio poveikio neturi, nesvarbu, kiek laiko vaikščiotumėte.

Eiti ar bėgti. Kas sveikiau?

Tiesa, bėgioti gali ne visi, o bėgiojant dideliu greičiu atsiranda traumų rizika. Bėgant lėtai su svarmenimis ant riešų ir kulkšnių kūnas gauna didesnį krūvį. Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Svarbi informacija